wtorek, 18 lutego 2014

Zadarty nos matki

Siedzac na kanapie i piszac tego posta delikatnie "szoram" swym zadartym nosem po suficie.
Mysle o jego lekkim podniesieniu (sufitu, nie nosa aczkolwiek mala plastyka przydalaby mu sie chyba bardziej niz sufitowi), bo potrzeba mi wiecej przestrzeni.
Rosne w oczach!
Dlaczego? Ano z dumy, bo chyba mam genialne dziecko w domu! Ba, nie chyba tylko napewno!

Po pierwsze.
Moje dzieko zaczelo wyszywac! Tak, tak... igla i mulina mu nie straszna.
Na ich widok zasiada na kanapie, prosi o "wyszywanke" (wczesniej przygotowane kartony z wyrysowanymi figurami i dziurkami) i w skupieniu zaczyna dziergac.
Od momentu, kiedy listonosz dostarczyl nam plastikowe igly do chwili, kiedy wyladowaly one w raczkach Mikolaja minelo kilka dni... tyle potrzeba mi bylo na ogarniecie tematu i zaakceptowanie faktu, ze to juz... ze to najwyzszy czas na pierwsza lekcje z cyklu cerowanie meskich skarpetek.



Na kwadracie Mlody zrobil szybki kurs... Siedzialam przy nim i mowilam co i jak.
Trojkat, serducho i kolo to juz Jego sprawka.

Po drugie.
Musze zakomunikowac, ze w domu procz malego manualnego geniusza mamy tez wybitnego spiewaka- to takie dwa w jednym.
Zaczyna spiewac okolo pieciu minut po przebudzeniu, konczy okolo dziesieciu przed zasnieciem. Spiewa. Caaaaaaaaaaly czas spiewa!
Juz nie tylko "Choinko piekna jak las" czy kultowego ogorka w garniturku, ale spiewa tez po angielsku! "It is raining, it is pouring" nuci przez 80% czasu kiedy nie spi. Na pozostale 20% skladaja sie piesni inne min. "Kiedy nie ma milosci" Marysi Sadowskiej, "Szukaj mnie" Edyty Gepert i "London bridge is falling down".

Po trzecie (czyli jednak 3 in 1).
Dawno, dawno temu, kiedy to jeszcze bylam naiwna (teraz tez jestem, wiec chyba czlowiek nie uczy sie na bledach), opublikowalam oto taki post- klik.
Ambitnie wtedy podeszlam do sprawy, On zreszta tez, bo w krotkim czasie udalo mu sie zasikac prawie cale mieszkanie.
Podejsc do odpieluszkowania mielismy sporo, a nawet spooooooooooro.
Byl uparty, a ja coraz bardziej zrezygnowana.
Odpuscilismy...
..do zeszlego tygodnia, gdy "poszczulismy" Mlodego nagrodami i to nie byle jakimi!
Ludki, ludziki, rowery i rowerki... Baseny, flamingi, lezaczki, parasole...
I cud sie stal! Moje dziecko odpieluszkowalo niemieckie playmobil!!!
Zaczal wolac (!!!!), a dzieki nowo nabytym zabawkom metraz mieszkania skurczyl nam sie o okolo metr kwadratowy (jeszcze troche i konieczne bedzie podniesienie tego sufitu).
Ale wazne, ze sie udalo! Na wyjscia i nocki jeszcze zakladam mu pieluche.

Takiego Geniusza mam w domu ;)

PS Wybaczcie ten ogrom matczynej dumy, ale wy tez macie takie wybitne jednostki w domu, wiec chyba zrozumiecie, ze czasami trzeba troche poszpanowac nochalem.

26 komentarzy:

  1. No no!!! jestem pod wrazeniem! :) nic dziwnego, ze jestes mega dumna, tez bym byla :) te plastikowe igly to swietna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zakupu tych plastikowych igiel szykowalam sie juz od jakiegos czasu. Myslalam, ze Mlody nie do konca bedzie potrafil sie nimi poslugiwal- pomlilam sie :)

      Usuń
  2. Gratulujemy takiego talentu i tych osiągnięć (mamie i dziecku)! :))) Świetne wyszywanki! Tutaj link do kolejnego etapu szyciowej przygody: http://theimaginationtree.com/2013/08/first-sewing-basket-for-kids.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za namiar na rewelacyjna strone!
      Najbardziej mnie cieszy odpieluszkowanie :) Dzisiaj bedac na spacerze Miko zaczal wolac, ze chce siusiu, wiec moja duma z kazdym dniem rosnie! Juz niedlugo calkowicie pozbedziemy sie pieluch :)

      Usuń
  3. pękam z dumy razem z Tobą. takie dziecko to skarb!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjnie mu to idzie :-) Jak równiutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama bylam w szoku :)
      Najbardziej zdziwilam sie jak zobaczylam Go wbijajacego igle od spodu bez odwracania kartonu. Celowal prawie bezblednie :)

      Usuń
  5. Kartonowe wyszywanki zwaliły mnie z nóg - szacun!
    No i gratuluję odpieluchowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I bardzo dobrze ze duma Cie rozpiera! masz cudownego syna!
    Wyszywanki piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bede nieskromna- wiem :)
      Miko jest cudownym chlopcem i ciesze sie ogromnie, ze interesuje GO coraz wiecej rzeczy (wyszywanie, gotowanie, biblioteki itp).

      Usuń
  7. Masz prawo być dumna, to przecież przełomowe momenty. Gratulujemy super synka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, odpieluskowanie napewno zaliczymy do najwieskzych sukcesow pierwszej polowy 2014 :)

      Usuń
  8. Gratulacje !!! Tego odpieluchowania głównie bo to chyba najbardziej cieszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Odpieluchowanie to najwiekszy sukces Mikolaja ostatnich miesiecy:)
      Po setkach prob wreszcie nam sie udalo :)

      Usuń
  9. Jest z czego być dumnym, także ogromne gratulacje :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszywanie pierwsza klasa, a playmobile to też nasz konik, też brakuje nam miejsca, ale uzależniłam się sama od tego i lubię to układać sama sobie i zloszcze się jak mi to rozwala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, wiem cos o tym ;) My na dzien dzisiejszy mamy domek, basen i kilka malych zestawow. Uwielbiam te malenkie elementy, a najbardziej mnie cieszy ukladanie mebli w domku... nawet czasami kolacje przyszykuje :)))
      Chyba tez powoli sie uzalezniam i troche dziwie sie, ze dopiero niedawno odkrylismy playmobil :)

      Usuń
  11. Brawo Mikołaj! Rozwija się chłopak - fajny pomysł z tymi wyszywankami :) My mamy ze sklepu pacynki z filcu do zszywania i też są bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pacynki z filcu pryjdzie czas i u nas :)
      Bedac dzieckiem uwielbialam tego typu zajecia... zobaczymy jak to bedzie w przypadku Mikolaja :)

      Usuń
  12. ja sie rozgladałam za iglami i tak już pół roku :( zmotywowałaś mnie ;-) zwłaszcza że ja teraz coraz mniej mobilna jestem... fajnie by było gdyby Maja polubiła wyszywanki :)
    Mikusiu bravooo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze igly kupilam na amazonie za £1,10 Hemine- polecam! :)

      Usuń
  13. o jaaa to swietnie!!! gratuluje dumnej mamie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Matko, bądź dumna! ile wlezie, bo cudnego masz dziecia :)

    OdpowiedzUsuń

DZIEKUJE ZA KOMENTARZ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...